2009. szeptember 24., csütörtök

Nagy kérdések


Mostanában a vízcsapból is a házasság, a hűség-hűtlenség témák folynak. Úgy gondoltam ha már elcsépelt, sorba állok én is. Érdekes dolgokat olvastam a hétvégén és csak mostanra ülepedett le a dolog többé-kevésbé. Más szemszög. Olyan amit én el sem tudok képzelni. Rossz ez nekem? Én vagyok korlátolt és javíthatatlanul konvencionális? Lehet. De én így akarok élni. Elfogadom azt is, ha más másképp gondolja és szöges ellentétben áll az ő világnézete az enyémmel. Na, ez az amiről soha nem fogunk vélemény egyeztetni, mert annyira nem fér meg az én "hagyományos" világommal. Szóval erről van szó. Csak belinkelem, akinek kedve van, olvassa. Én is elolvastam minden részt és érdekesnek találtam. Szó szerint érdekesnek, azért, mert olyan volt, mint egy megbámulni való kirakat, ami diszkrét, de figyelemfelkeltő, ahonnan nem kellene semmi, de kíváncsivá tesz, ami annyira más, mint én...

Furcsa ezt az állapotot párkapcsolati szempontból nézni. Egy hagyományos felállásban a birtoklási vágy szoros része egy kapcsolatnak. A mértéke függ a felek vérmérsékletétől, de nem tudok elképzelni olyat, hogy az emberekből teljesen hiányozzék ez az: enyém és nekem van jogom hozzá - érzés. Valamint azt sem, hogy valaki a szexualitást, a párkapcsolatát és a MUNKÁJÁT, magyarul a hétköznapokat ilyen szinten külön tudja választani. Ők megoldották. Le a kalappal. És nem mellesleg szerencsések, hogy egymásra találtak, mert két ilyen "különc" beállítottságú ember tudja csak így elfogadni egymást. El lehetne vitatkozni azon, hogy ez normális-e? Milyen jövő vár rájuk így? Meddig működik majd? De felesleges. Okosnak tűnik ez a nő, hideg fejűnek, kicsit számítónak, de érdekes módon szereti a munkáját, amit sok más ember nem mondhat el magáról. Fura következtetés...

És egy idézet, nem pontos, kitöröltem belőle egy részt:

"Nem az számít, hogy mit csinálsz. Nem attól függ az identitásod, hogy milyen élethelyzetben kell helyt állnod. A lényeg az, hogy hogyan csinálod. A méltóság egyedi, és arról szól, hogyan veszel részt benne, megőrzöd-e döntési szabadságodat, és meg tudsz-e felelni a saját erkölcsi normáidnak. Lehetsz prosti is. A köznek szerencsére semmi köze hozzá."

Már ha valaki a közt ilyen szinten figyelmen kívül tudja hagyni. Mert néha én is gondolok olyasmit, hogy mindenki véleménye le van ... ejtve. De ilyen szinten nem lennék rá képes.

Ennyi. Nem reklámozni akartam az oldalt, csak ebből kifolyólag lettek gondolataim, mert ez olyan kontrasztos a saját életemmel, ami mellett nem tudtam elmenni szó nélkül.



6 megjegyzés:

  1. igazán irigylésre méltó ember. egyetértek vele, hogy mindegy, mit csinálunk, mert tényleg nem a környezet határozza meg azt, amik vagyunk. csak legtöbbünknek nincs elég ereje ezt kivívni magában.

    VálaszTörlés
  2. Olyan környezetben nőttem fel(falusi) ahol sokat számított más véleménye. Engem már nem befolyásol olyan szinten, mint a szüleimet, viszont egy kontrollt jelent, ami nem mindig hátrány. Egy bizonyos határon túl nem vágyom több szabadságra fizikailag. Belül pedig határtalanság van, az egy más téma, hogy ki mennyire szeretné kiélni.

    VálaszTörlés
  3. ez a "más véleménye" ez megérne egy misét. erre felépítettünk egy világot, ami meglepően jól funkcionál. mondjuk, ezt nem egy hátrányban lévő (kinek a nézőpontjából?)ember szemszögéből mondom.
    hej, 2i, kurváknál az igazság. :D:D

    VálaszTörlés
  4. minden akkora probléma, amekkorát csinálunk belőle, van amin érdemes túllépni:)

    VálaszTörlés

Reálisan :)

"Az élet sokkal inkább hétfő reggel, mint szombat este."