2009. szeptember 22., kedd

Mozi


Csak szombaton tudatosult bennem, hogy Moziünnep volt. A Harry Potter és a Félvér Herceget már július óta szerettem volna megnézni. Ez a hétvége ideális lehetőség volt erre. A Lurdy Házban építették az első multiplex mozit a fővárosban és megfordultunk ott egy párszor a férjemmel egy-egy randiszerű estén:)

Szóval beültem, filmet nézni. Azt hittem alig lézeng majd pár ember, de a felső sorok tömve voltak. Csak reménykedni tudtam, hogy nem fogok ki valami izgága gyerektársaságot, mert én tényleg mozizni mentem.

Régen olvastam már a könyvet és nem emlékeztem minden apróságra, csak a főbb eseményekre, amik már akkor emlékezetessé váltak számomra. Ami legjobban megfogott, az érzelmi hullámzás. Olyan gyorsan követték egymást a színek, a képek és a hangulatok, hogy végigszorongtam az egészet. Ez nem is oldódik fel a történettel kapcsolatban csak a 7. rész végén, de ilyen egy igazi mese. El kell érnie a sztorinak a mélypontot ahhoz, hogy igazán értékeljük a szereplők teljesítményét. Mondjuk, szerintem a mélypont még nem ebben a részben volt, de az irányt jól mutatja. Rowling nem kíméli hőseinket.

Nem tudom megítélni, hogy Daniel milyen színész, mert máshol még nem láttam játszani. Sok kritikát olvastam ezekről a filmekről. Azt gondolom, valahol a fiatalember és a megformált szerep jelleme találkozik. Erre a szerepre ő nagyon is alkalmas. Eljátszani ezt a félszeg, kissé merev figurát, aki úgy mosolyog, mintha darabokra esne az arca, aki annyira vágyik az emberi melegség után, de fél is tőle, mert már tudja mit veszíthet - nem lehet könnyű. Elnéztem a róla készült képeket, mikor civilben fotózták. Ugyanolyan esetlen, mint a vásznon. Nem tudja mit kezdjen a végtagjaival, a mimikájával és úgy általában bármilyével:) Ezért gondolom, hogy lehet valami közös a színészben és szerepében. Ráadásul ez az esetlen magyar hang hozzá... Ez is olyan kamaszos. Ez a típusú ember, felnőttnek sem lesz egy nagy macsó, a színészségét pedig majd megítélem, ha látom más filmben is esetleg. Nem tudom ezek után az évek után lesz- e még kedve játszani. Bár ő még fiatal, és amennyit így keresett, 1000 féle választási lehetősége van. Nem is tudom előny-e ez, vagy hátrány? Idővel kiderül.


4 megjegyzés:

  1. az első két részt még vártam, a harmadiktól már duzzogva néztem, mostanra végképp letettem róla. imádom a könyvet, remekül felépített fejlődésvonalat mutat be, gyerekkorom meséivel megspékelve - szóval, ha idióta amcsik rakják össze elemzések alapján a sztorit, számolva mindenki álmaival, akkor sem lehetett volna jobb. riszpekt érte rowlingnak, megérdemli, hogy klasszikus legyen.

    VálaszTörlés
  2. Olvasni nagyon jó volt, de engem megfog a képi világ is. Ha láttál már Jókai regényből készült filmet tudod miről beszélek. Közel sem hozza a regény tartalmát, mégis van benne valami megkapó. A HP epizódokban pedig annyi pénz van, a ráépülő reklám, élménypark stb. miatt, hogy érthető a filmesítés erőltetése.

    VálaszTörlés
  3. számomra ezzel megölték a mesét. amúgy ha külön szemlélem, tényleg jó, szóval igazán passzol ahhoz a generációhoz, aki csak a plakátot tudja elolvasni. (na jól lehúztam őket :P)

    VálaszTörlés
  4. engem azért megnyugtatott, mikor a TV-ben mutatták a kiadás éjszakáján a sorbaálló gyerekeket:)

    VálaszTörlés

Reálisan :)

"Az élet sokkal inkább hétfő reggel, mint szombat este."