2011. október 1., szombat

Népszámlálás

Jelentkeztem biztosnak. Miért is? Egyrészt a hivatal dolgozóinak mondták először, ha gondolják jöjjenek. Mi vagyunk a legkönnyebben elérhető és legkönnyebben ellenőrizhető munkaerő ilyen szempontból. Jól jön egy kis plusz pénz és mikor az gondolom, nincs elég zsém és felkínálják a lehetőséget, hogy kereshetek, luxus visszautasítani. Jó lesz egy kis karácsonyi kiegészítés és talán tudok venni egy magasszárú csizmát, szoknyához valót, ami nem volt nekem már vagy 20 éve.
Van ebben a népszámlálásban valami időtlen, hiszen már az ókorban is tartottak ilyet és a bibliában az ószövetség és az újszövetség is leír egy egy összeírást. Ezek körül is vita van az értelmezések között, hiszen Izrael népének összeírását sokan a sátán sugalmazásának tartják, hiszen a hadrafogható nép megszámlálását jelentette elsősorban. Jézus pedig pont a népszámlálás miatt született Betlehemben, mert Názáretből pont a szülés megindulása előtt indultak útnak. Most már senkinek nem kell menni sehová, mégis megossza az embereket. Hivatalosan a népszámlálás indoklása: - "...hosszú időre elengedhetetlenül fontosak a központi és a helyi igazgatás, a gazdasági és a társadalmi élet szereplői számára a döntések előkészítéséhez, a társadalmi folyamatok áttekintéséhez és értékeléséhez."
Nos, nem tudom mennyi haszna lesz? Azt tapasztaltam, hogy rengeteg üres ház van, nagyon sok idős ember. Kaptam pár telefonhívást szinte rögtön ahogy kézbesítettem a lapokat. Öreg, beteg emberek, akik egyrészt félnek, ki akar hozzájuk menni, ki tudják-e tölteni, hogyan tudják teljesíteni az adatszolgáltatást, hoiszen tudják, hogy kötelező? Viszont még rendes szemüvege sincs szegénynek, hogy legalább a tájékoztatót el tudná olvasni, sem hozzátartozója, aki segíthetne neki. Szomorú és még nem is voltam senkinél, csak telefonon beszéltünk és akkor feltételezem nincs is mindenkinek telója, hogy felhívhasson. Remélem, ha az emberek egymást kérdezgetik erről, nem mondanak félrevezető, vagy valótlan dolgokat.
Nekem ez jó gyakorlás is lesz. Hiszen élőben nem vagyok egy jól kommunikáló, nyílt személyiség. Pláne nem szeretek bejárkálni más lakásába - tehát, mint motiváció - mert, hogy ilyesmivel is vádolták már az összeírókat - rám nem vonatkozik, ha lehet letárgyalom a kapuban. Úgyis elég nagy körzetet kaptam. A városközpontnak egy részét csinálom, minden házat ismerek és a lakók legalább 50%-át is. Én magam is kitöltöttem már egy pár adatlapot és nem tudom mit gondolnak, hogy lehet ezekkel az adatokkal visszaélni? A lakás négyzetméterét, beosztását, az iskolai végzettséget, a születési dátumot bárhonnan meg lehet kapni. Erre van a Földhivatal, vagy a népességnyilvántartó. Hogy mégis mi szükség van erre? Magyarázzák a nemzetközi megmozdulással, illetve, hogy így komplex, egyidejű adatokat kapnak, míg a hivatalok a munkarendjük szerint mindig valamennyi csúszásban vannak.
Hozzátenném még, hogy nem lennék postás. Azonos házszámok, hiányzó számok, kutyák!! 
Ma délután indulok élesben, a lebeszélt helyekre el kell mennem és még aki belefér. Nagyon sok ez a 150 háztartás...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Reálisan :)

"Az élet sokkal inkább hétfő reggel, mint szombat este."