2010. február 14., vasárnap

Szombat


A lányom már a hét közben mondogatta, hogy szeretne valamit venni a barátjának erre a nevezetes Valentin napra. Aztán pénteken azzal jött, hogy egy másik csajtól kaptak egy jó tippet és inkább tortát sütnének a barátnőjével. Még a pénzt is visszaadta, amit az ajándékra kapott. Jól megszervezte a két hölgyemény ide hozzánk a tortasütést. Kedvelem a lányomnak ezt a barátnőjét. Örültem a bizalomnak, amivel hozzám fordultak. Persze tapasztalataimból előre tudtam, hogy nem lesz egyszerű:) Fél 2 körül érkezett a lány, karján kosárral és a saját tortájához hozott hozzávalókat, tök aranyos volt, illetve elismerően gondoltam az anyjára, hogy eszébe jutott ez. Bár majdnem minden dolgot visszaküldtem, mert nálam általában mindig van elég cucc jópár adag süti elkészítéséhez.
Mindig lábasban sütöm a tortát és erre nyomós okom van, nem részletezném, de újra eszembe juttaták, hogy miért:D A lányom ragaszkodott, hogy az alap kapcsos tortaformában süljön, ezért a mamájától kért egyet. A tészta összeállításánál én dirigáltam, a lányok csinálták. Készült egy csokis narancsos és egy csokis banános. Az első lap sütésénél egyszer csak füstszagot éreztünk!! Rohanok a sütőhöz, látom, hogy nem zár rendesen az a rohadt forma és csöpög belőle a cucc. Mit csinálhattam volna? Ha tepsit teszek alá ugyanúgy ég rajta a tészta, ha papírt teszek alá, arról ugyanúgy lefolyik és meg is gyulladhat. Így csak törölgettem a sütő aljából a lét és magamban káromkodtam, hogy hová vezet a szülői engedékenység. Nagyobbra vettem a lángot, hogy minél hamarabb megszilárduljon a massza és ne folyjon át a résen.
Ettől függetlenül mindkét torta jól sikerült, főzött kakaós krémmel, az oldalán dióval, a tetején vastag csokimáz. Erre a lányok még rajzoltak ünnepi díszítést - szeretlek, meg minden. Cukik voltak.
6 után mentek a dolgukra és a férjem volt oly kedves az egésznapi konyházás után felszabadítani, ő fejezte be a mosogatást. Az egyik torta fazonírozásra szorult, így volt módunk megkóstolni, mindenkinek ízlett. Magamban megállapítottam, hogy nálunk havonta menetrendszerűen felgyújtja valaki a konyhát:)

2 megjegyzés:

  1. Eddig azt hittem, Szandi jobban hasonlít rám. Tévedtem.. Én megtartottam volna a pénzt:)))

    VálaszTörlés
  2. Talán majd két év múlva:)

    VálaszTörlés

Reálisan :)

"Az élet sokkal inkább hétfő reggel, mint szombat este."