2009. október 27., kedd

Szívszorító


Tudni kell rólam, hogy semmiben sem vagyok radikális. Akkor sem, ha tudom, hogy az érdekeimet csak úgy tudnám leghatásosabban érvényesíteni. Azt is tudom, vannak bizonyos részei a cselekvésnek, mikor a legradikálisabb hozzáállás is csak egy kis szösszenetnyi előrelépést eredményez, akkora vele szemben az ellenállás. Igen, ez az ellenállás, butaságból, rosszindulatból, lustaságból adódik általában. Mértéke attól függ, a döntéshozók milyen szinten állnak az érdekérvényesítés ranglétráján és személyes érdekeiket mennyire sérti az adott téma, képesek-e saját önzésüket háttérbe szorítani a köz érdekében.

Tegnap bogarásztam a blog.hu-t és véletlenül akadtam erre, ahol még sosem jártam, de annyira megdöbbentett, hogy rögtön hozzá is szóltam. Később visszanéztem és meglepődve láttam, hogy értelmes hozzászólások és normális emberek vannak jelen. Ritkaság értékű. Tisztelem az ilyen törekvéseket, mert a magam szintjén igyekszem megtenni a tőlem telhetőt. Családanyaként, mivel a háztartás irányítása az én kezemben van, lehetőségem van arra, hogy a gyerekeimet is ebbe az irányba terelgessem. A fotók alapján 1000X könnyebb dolgom van, mint egy kínai anyának. Nekik lenne választásuk? Talán nem is tudnak róla. Mint ahogy az ottani városlakók sem tudják, hogy gazdagodásuk milyen áldozattal jár a sosemlátott vidék számára. Gondolom - ismerve a kínai állam rendszerét - a TV-ben nagy ívben kerülik a témát és még csak gondolni sem szabad a lila és bordó folyókra, a holdbéli tájra. Hinni kell abban, hogy tehetünk mi is, otthon azért, hogy javítsunk a dolgainkon. Mikor mi voltunk fiatalok az volt a legnagyobb probléma, hogy szétdobálták a szemetet. Ma pedig kiderül, a legtöbb környezetvédelmi eljárás is környezetszennyező. Ma még ha dobozzal mész felvágottat venni és nem kéred a húscsomagolót a boltban, hülyének néznek. Ááá nem akarom az összes ilyen dolgot felsorolni:(

Az életük függ tőle. Milyen falsul hangzik ez. Hiszen megölik magukat! És a gyerekeiket is, a jövőjüket és ezzel az országuk és a Föld jövőjét is. Megnyomorított életüket pedig elfogadják.
Teszek ide egy képet is, aki többet szeretne tudni ITT keresse, illetve aláírásunkkal támogathatjuk a törekvéseiket ITT.

2 megjegyzés:

  1. kissé szkeptikus vagyok. mivel kína arányaiban annyival nagyobb, valószínű, hogy a kiragadott példák ellenére ott is van normális élet és "alapjaiban nem ez" kína.
    dehamár. akkor vetítsük le az egész bolygóra. legalább látják, hogy mivé fajulhat szélsőséges esetben a sok tesco-ba járás. tegye fel a kezét, aki a következő évben kihagyja a felesleges vásárlást, ami hajtja és fenntartja az ipari/konzum társadalmat - kínával az élvonalban? tegye fel a kezét, aki birtoklási és tulajdonvágyának nagy részéről önként lemond, hogy ezzel csökkentsen a tempón, ami ebbe a szép utópiába vezet.

    VálaszTörlés
  2. elbeszélgettünk ezen, de az a benyomásom, hogy mindenki csak eszmét futtat:( a megoldásokat nem ismerik még azok sem akik a rengeteg tanulmányt készítik ezekről. remélem a kor haladtával feltalálmányoznak majd dolgokat, amivel a legszennyezőbb tényezők kizárhatók.

    a vásárlásról meg annyit, hogy mi is érezzük a drasztikus csökkenését a vásárlásainknak, ráadásul sosem voltunk shoppingolós típusok. pont a pénztárcánk vastagsága miatt, ez is egy bizonyos kényszer. nem én vagyok a szekrénynek vásárolós típus és kaját sem dobok ki.

    bocs, ilyesmiről itt még nem írtam, nem is fogok, csak kikívánkozott. nem én vagyok a hitelekből élő, túlköltekező...

    VálaszTörlés

Reálisan :)

"Az élet sokkal inkább hétfő reggel, mint szombat este."