2009. október 17., szombat

Egy régi történet


Egy éve volt a nemtom hanyadik általános iskolai osztálytalálkozónk. Ott történt ez az eset és néha eszembe jut, olyan hihetetlen... A neveknek csak a kezdőbetűjét használom, bár nem gondolnám, hogy valaha is olvasni fogják.
14 évesek voltunk kb, Z-vel jártam. Helyes srác volt és kapós, együtt jártunk, de inkább volt a barátom, mint a szerelmem, mert elsős korunk óta együtt mentünk suliba, megvédett a hógolyózós fiúktól és hazakísért, ha a moziban valami félelmetes filmet néztünk. Szóval rövid idő után úgy döntöttem, hogy az ember nem jár a barátjával és szakítottunk. Előttem Z járt a barátnőmmel A-val. A is kapós csaj volt, sok fiú dongta körül, de neki R kellett volna. - Ígérem nem lesz több szereplő - R sok lánynak bejött, de ő túlzottan fennhordta az orrát. Mikor minket csak 8-ig engedtek el, őt már éjfélig. Mi házibulikban szórakoztunk, ő Szolnokra járt discoba. A hiába próbált feltűnő lenni, persze büszkesége neki is volt, így soha nem jöttek össze.

Elkezdődött az osztálytalálkozó, fénykép nézegetés, dumaduma. Már túl voltunk a vacsorán, mikor betoppant R. Elcsodálkoztunk, hogy leereszkedett hozzánk és kíváncsi a mi kis egyszerű életünkre annyi év után. A szemem sarkából láttam, hogy A kihúzza magát és próbál előnyös pózba ülni. R leült közénk és pár emlékező mondat után kicsúszott a száján ez: - Persze, mert nektek csak Z kellett, mást észre sem vettetek! - erre A : - Nem is igaz! Ki volt, aki észre sem vette a többieket?...- és összevitatkoztak.

Én csak hallgattam és nem hittem a fülemnek. Annyi év után még mindig így bántja őket. A srác azért nem jött közénk, mert ennyire kisebbrendűségi érzése volt? Ennyire bántotta, hogy nem is próbált barátkozni velünk, mert úgy érezte, hogy Z lefedi az egész lányválasztékot a faluban? A pedig komolyan érzett R iránt valamit? Annyira komolyan, hogy a mai napig felzaklatja a dolog?

Felnőttünk és szembe kell néznünk az elrontott dolgainkkal. De így szembesülni vele, 30 ember füle hallatára? Ennyire mélyen bevésődhet egy tini szerelem, hogy 35 évesen is konfliktust okoz két ember között, akik 20 éve nem beszéltek? Igen, és még valami. Én és mások is a régi viselkedése alapján ítéltük meg addig a napig. Egy beképzelt, magánakvaló embernek gondoltuk, pedig csak megbántódott...valamikor 20 egynéhány évvel ezelőtt:(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Reálisan :)

"Az élet sokkal inkább hétfő reggel, mint szombat este."