2012. július 11., szerda

Pörböly

A pénteket a hőség ellenére aktívan szerettünk volna eltölteni, ezért kirándulást terveztünk, megnéztük a Gemenci erdőt. Szép a fogadóépület és jó kávét főznek:) Sajnos nem tudtunk árnyékban parkolni. Kisvasúttal mentünk, az út kb 8 km. Az erdő 18 hektáron terül el, a Duna árterében. A kisvasút útvonala furcsa volt kicsit. Az első szakaszon nagyon meglátszik, hogy erdőgazdaságról beszélünk. Drótkerítés, vastagon, autóval kitaposott utak, jól látszódnak a fakitermelés nyomai, az új telepítések nagyon elválnak a természetestől.
Sokkal hűvösebb az erdőben sem volt és a legyek dühösen csíptek. Beljebb érve aztán csak megmutatkozott az erdő igazi szépsége és őszi napon szívesen gyalogtúráznék arra a kék jelzés mentén, mert biztosan gyönyörű lehet.
A vonat kétszer állt meg. Az első helyen szép pihenő park van kialakítva játszótérrel és egy pici halászati múzeummal, a végén pedig nem kell visszaindulni, meg lehet várni a következő fordulóját a vonatnak és sétálni egy nagyot a tanösvényen, ahol kilátó is van és meg lehet kajálni a fák alatt a padokon.
Most először töltöttem fel a YouTube-ra, de már régóta szerettem volna tudni milyen? Kicsit lassú:) A két perces videó kb fél óra alatt töltődött fel. Kicsit unalmas, mert csak a zöld látszik rajta és elég nagy zaj volt mert egy egész munkahelyi kollektívával utaztunk együtt, ami csak nőkből állt:)