2013. április 22., hétfő

Emberanyag

A kapkodásból és a fejetlenségből láttam annyit az utóbbi két évben, hogy kitart a következő 10-15 évre. Például az intézményfenntartók megalakulásával egyidőben elküldték az iskolákból az összes gazdaságvezetőt és pénzügyest, mondván ezután az KlIK fogja megoldani az ilyen irányú ügyeket. Az iskolák ezt el is fogadták és kb két hét alatt rájöttek mekkorát szívtak ezzel. Mert elhitték. Elhitték, hogy az embereikkel a munkát is elviszik tőlük. De nem így történt. Minden nap újabb utasítás újabb táblázat, újabb kimutatás készítése még aznapra, hozzáértő ember nélkül. Ott áll a pedagógus, az igazgató, az iskolatitkár, vagy a pedasszisztens és nézi az excelt, meg a kérdéseket és azt sem tudja hol keresse az adatokat, nem hogy hova írja a választ. Mert ez olyan, mintha a szakácsnak kellene olajat cserélni az autóban. Nem tudja. Aki csak kívülről látja az irodai munkát az csak legyint, hogy egykutya, de nem mindegy, hogy ki mivel foglalkozik, mert én sem tudnám ellátni a titkárnő munkáját, aki jegyzőkönyvet vezet, vakon, tíz ujjal gépel és gyorsír. Az is egy szakma. Ő sem tudná bevallani az áfát. Mindenki munkájára szükség van. Ha kivesznek a sorból egy embert, borul az egész. 
Na, azóta nem is működik rendesen semmi. Minden csak félig meddig készül el és míg a KlIK-nél szépen feltöltötték a létszámot, a munkát meg leosszák. Ehhez értenek, nincs mit tenni. Csak megint a lényeg sikkad el, az oktatás és a gyerekek.

2 megjegyzés:

  1. A gyerek és az oktatás, mint lényeg? Ugyan kérem! Minél butább, annál jobb. (A mindenkori hatalomnak. Sajnos a munkáltatónak kevésbé.) Feloldhatatlan ellentét

    VálaszTörlés
  2. Nem tudom hány igazi pedagógus van még a pályán, akik törvényektől és kormányoktól függetlenül igazi értéket képesek tanítani a gyerekeinknek?

    VálaszTörlés

Reálisan :)

"Az élet sokkal inkább hétfő reggel, mint szombat este."