2012. május 13., vasárnap

Ballagás

Nagyobbikom elballagott és túl van az írásbeli érettségin. Megkapta rég vágyott laptop-ját és azóta elválaszthatatlanok ő meg a gép. Mit ne mondjak, jó kis gép...:)

Azért nem múlt el az esemény balhé nélkül. A férjem nagybátyja fennhangon sértegette a nagymamámat. Érthetetlen és utálatos dolog volt tőle, hogy a mi házunkban az én rokonomnak olyanokat mondott... szóval olyat, amit nálunk még legnagyobb haragunkban sem mondunk, pláne nem egy idős embernek. Anyósom is csitította, de nehezen vette észre magát. Persze rengeteg pia volt benne, de ez nem mentesíti, az alól amit csinált. Nem akartam balhét. Mikor mama ment el bocsánatot kértem tőle a viselkedése miatt, ő azt mondta nem haragszik és látja, hogy sokat ivott.
Aput viszont nem hagyta nyugodni a dolog, de én csak másnap délelőtt tudtam meg, hogy elment a nagybácsihoz és rá akarta venni, kérjen mamától bocsánatot. Szó szót követett, összevitatkoztak.
Meglepődtem. Apu nem az a balhézós fajta, aki leáll vitatkozni, míg a másikról köztudott, hogy kocsmai komákon szocializálódott. Azt előre eltervezte, hogy a telefonjával felveszi a beszélgetést, őrá ne mondja senki, hogy csúnyát mondott vola, vagy ő sértegette volna. Teljesen igaza volt, mert asszem a másiktól minden kitelik. Próbálta megvezetni a férjemet és a sógoromat is mikor elmesélte nekik, hogy apu elment hozzá, de rossz lóra tett, mert én ott ültem végig és mindent hallottam, a fiúk meg az asztal túlsó végén voltak, így előadtam az én verziómat és szavahihetőbbnek tűnhetek azért egy félrészeg embernél.
Örültem kicsit, hogy ő volt az egyetlen tökös a családban, aki megmondta a magáét, még ha potyára is csinálta. Annyi szemétség szárad már a lelkén, amit idegenek és a család ellen is elkövetett.
Sokszor megbántam már, hogy akkor, amikor engem is bele akart keverni a disznóságaiba és ott állt egy lépésnyire tőlem nem vágtam szájba a kezembe lévő csíkszedővel, amiért anyósom küldött ki a műhelybe, mert disznóvágás vége felé ki kellett szedni a hurkát az abaléből. 15 éve volt, de ha eszembe jut még mindig van a dolognak egy keserű utóíze.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Reálisan :)

"Az élet sokkal inkább hétfő reggel, mint szombat este."