2010. október 17., vasárnap

Szóval

Nem azért nem írtam eddig erről a témáról mert nincs véleményem. Nagyon is van. Két gyereket szültem, két különböző időben, két különböző orvosnál. Nincsenek negatív élményeim, de a terhességek alatt és a kórházban 1000 negatív hatás ért. Örültem, hogy magamat kívül tudtam ezeken tartani és teljesen el nem fogadott módon a saját testemhez, őrangyalomhoz fordultam, teljes bizalommal, hogy a körülményektől függetlenül saját ritmusomban és a szitu saját szubjektív megélésében segítsenek. Talán ezért volt, hogy elolvastam a terhességről szóló könyveket, de nem vettem szentírásnak, mert mindenkinek megvan a saját "könyve".

Belinkelem ide ezt. Vettem a fáradságot és végigolvastam, aztán megint és még egyszer. Mert okos és megengedő, felvilágosító és támogató érzést kelt bennem. Nem dogmatikus és teljesen hétköznapi nyelven szól, mégis modern. Őszinte és nem csak orvosi, hanem lelki szempontokat is figyelembe vesz, ami annyira hiányzik a mai kórházakból és orvosokból.


4 megjegyzés:

  1. E témában nem szoktam hangot adni a véleményemnek mert ha megtenném férfitársaim többsége megvetéssel nézne rám, a nők pedig túlontúl elbíznák magukat!
    Ezért hogy túléljek, inkább hallgatok...:-)

    Én hiszem, hogy a világunkban mindennek alapja a NŐ! A férfi is nagyon fontos de a szülés képességének okán a válasz adott, mindig is adott volt! Az, hogy a férfiak irányítanak csak egy szükséges színjáték ahhoz, hogy a rendszer működjön. Hogy érezzük, hogy szükség van ránk.

    A fejemben már megszülettek a témában egy poszt alapgondolatai de a végső megfogalmazás még várat magára. Addig is jó anyag volt a cikk! Köszi :-)

    VálaszTörlés
  2. én sem szívesen írok erről, mert nem vagyok egy megosztó típus, de az biztos, hogy a szülésnek a nőkre kellene tartozni. az 1000 halálozás évente megdöbbentő és az is, hogy teljesen elhitetik a férfiak/orvosok a nőkkel, hogy nélkülük nem képes világra hozni a gyerekét.

    VálaszTörlés
  3. Szemléletváltásra van szükség de ehhez elengedhetetlen, hogy a nők egészen higgyenek abban, hogy teljes biztonságban vannak egy bába és a társuk mellett!

    VálaszTörlés
  4. hosszadalmas folyamat lesz és engem már közvetlenül nem érint:)

    VálaszTörlés

Reálisan :)

"Az élet sokkal inkább hétfő reggel, mint szombat este."